اخبار و مقالات

نحوه استفاده از پلیت الکتروسرجری

پلیت های تولیدی شرکت با برند ساحل مد در سه سایز بزرگسال، اطفال و نوزاد و دو تیپ تک لبه و دولبه عرضه می گردد. این شرکت با استفاده از دانش فنی و استفاده از تیم تحقیق و توسعه مجرب و بکارگیری مواد اولیه با کیفیت نسبت به تولید محصول با کیفیت و استاندارد بالا نموده است.

حیطه کاربرد:
پلیت الکتروسرجری بر اساس استاندارد اختصاصی قابلیت استفاده با دستگاه (ژنراتور) الکتروسرجری فرکانس بالا (قدرت خروجی دستگاه حداکثر 400 وات و فرکانس خروجی حداقل 200 کیلو هرتز ) را داراست. با انتخاب پلیت مناسب با توجه به مدل های ذکر شده و اتصال آن به بدن بیمار (در محل مناسب) از طریق کابل رابط مناسب جریان RF عبوری از بدن بیمار که توسط دستگاه الکتروسرجری و قلم کوتر به بدن بیمار وارد شده است را به دستگاه برمی گرداند.

شرایط نگهداری:
دور از تابش مستقیم خورشید و در جای خشک نگهداری شود. قرار گیری پلیت تحت نور مستقیم خورشید یا گرمای مستقیم ، خواص آن را تغییر می دهد. زمان انقضاء دو سال پس از تاریخ تولید می باشد.
شرایط محیطی جهت عملکرد:
میزان رطوبت بین 10 درصد تا 50 درصد.
میزان دما بین 10 درجه سانتی گراد تا 35 سانتی گراد.
میزان فشار 860 HPA تا 1060 HPA .
شرایط محیطی جهت انبارش و حمل و نقل:
میزان رطوبت بین 10 درصد تا 60 درصد.
میزان دما بین 8 درجه سانتی گراد تا 35 سانتی گراد.
میزان فشار 860 HPA تا 1060 HPA .

نحوه استفاده از پلیت:
1- سایز و نوع پلیت را بر اساس سن و وزن بیمار انتخاب گردد.
2- به تاریخ انقضاء، بسته بندی سالم لفاف پلیت دقت شود و از پلیت های تاریخ گذشته و یا صدمه دیده استفاده نگردد.
3- شرایط نگهداری و حمل پلیت می بایستی کاملا رعایت گردد، زیرا امکان آسیب به پلیت در عدم رعایت نکات مذکور وجود دارد.
4- از بافت ماهیچه ای مناسب نزدیک به ناحیه جراحی استفاده شود. از نواحی صدمه دیده و زخمی، دارای پروتز فلزی، عروق خوني بزرگ زیر پوستی و یا نواحی استخوانی و بافت چربی اجتناب گردد.
5- ناحیه انتخابی می بایستی تمییز و فاقد مو باشد. لذا ناحیه مناسب می بایستی قبل از استفاده از پلیت مو زدایی، تمییز و خشک گردد.
6- پس از باز کردن لفاف پلیت از محل تعیین شده، پلیت خارج و پس از اطمینان از سالم بودن پلیت از نظر شکل ظاهری و یکنواختی ژل، کابل اتصال را به محل مربوطه بر روی پلیت متصل نمایید.
7- لایه فیلم محافظ شفاف روی ژل را بردارید و پلیت را به محل تعیین شده بیمار بچسبانید. از اتصال کامل و یکنواخت پلیت بر روی بدن بیمار اطمینان حاصل فرمایید.
8- از اتصال صحیح کابل رابط به دستگاه الکتروسرجری اطمینان حاصل کنید.
9- در طول جراحی، اطمینان حاصل شود تا پلیت به صورت کامل و یکنواخت با ناحیه اتصال شده به بیمار تماس داشته و با هیچ مایعی آغشته نشود.
10- پس از پایان جراحی، پلیت را از روی سطح پوست بیمار از یک لبه، به آرامی جدا کرده و از مصرف مجدد ان جدا خودداری گردد.

 

تهیه و تدوین: واحد تحقیق و توسعه شرکت راوک نوآور پژوه